Resonate har en pedagogisk og konkret tilnærming til digital kommunikasjon og sosiale medier. Jeg, Ingvild, grunnla byrået juni 2013. Resonate var et resultat av et ønske om å jobbe langsiktig med et fåtall kunder, for få mer ut av arbeidshverdagen.

 

Vi jobber i dag med tett kunder som Grilstad, Orkla, DNB, JM Norge og Miljødirektoratet, samt holder ukentlig foredrag om ny teknologi, kommunikasjon og sosiale medier i inn- og utland.

 

Jeg har jobbet med operativ og strategisk merkevarebygging i sosiale medier for mellomstore og store bedrifter siden 2009. I 2014 ble jeg kåret til Årets Sosiale Medier Personlighet på Social Media Days 2014 (Norges største konferanse om sosiale medier). I 2016 var jeg på shortlist til Årets beste foredragsholder i regi av ANFO.

 

Jeg har bygd opp Resonate med et godt nettverk av gode bransjekolleger; som programmerere, designere, apputviklere, mobiltilpassere, bannerannonsemakere, medieplasserere, tekstforfattere, kommunikatører, reklamefolk og community managere som kan bidra med det de er gode på. I tillegg har jeg en ansatt og en partner.

 

Den ansatte heter Hilde Moen, og har vært på tidenes lengste jobbintervju; hun er nemlig min søster. Jeg har lenge visst at hun er rå på å prate med folk på internett (eller sagt på fancy måte: kommunisere digitalt). Derfor var hun et naturlig valg da jeg skulle gjøre min første ansettelse. Hilde har bakgrunn fra helse- og sosialfag, og jobber med å drifte sosiale medier på vegne av utvalgte kunder. Hun har jobbet i Resonate siden sommeren 2016.

 

Som partner, i både liv og lære, har jeg vært så heldig å bli kjent med Olav Mellingsæter. Mens jeg har stukket hodet fram og vært synlig i tradisjonelle og sosiale medier, så har Olav jobbet mer i det stille på bakrommet hos en rekke bedrifter og gjort folka deres gode. Olav kom til i Resonate tidlig 2017. Han har jobbet med strukturering av selskaper innenfor informasjon, kommunikasjon og underholdning i KPMG og PwC. Olav jobbet så en rekke år tett på teknologiutviklingen med å utvikle digital kommunikasjon og produksjon, før han ble selvstendig rådgiver og produsent for kunder som DNB og Langrennslandslaget. Olav lagde virtual reality sendinger før folk flest hadde noe forhold til det, og han utnyttet teknologi i kommunikasjon lenge før disrupsjon og digitalisering var en del av den daglige buzzen. Utnyttelse av algoritmer, store data og kunstig intelligens har vært en naturlig forlengelse av dette arbeidet. Olav er i dag blant annet en del av DNB Kommunikasjon, som ekstern rådgiver.

 

 

Hverdagen i Resonate, vist på Instagramkontoen @resonate.no:

 

 

Om Resonate, Ingvild Moen og Olav Mellingsæter i media

 

Legg inn en kommentar