Satsning på ny teknologi og kommunikasjon

Det begynner å bli en stund siden jeg hørte frasen «robotene kommer» for første gang. Media skriver stadig oftere artikler om digitalisering, og jeg husker jeg var på et foredrag hvor en av foredragsholderene sa: «Utviklingen har aldri gått så fort som den går nå – og den kommer aldri til å gå så sakte igjen».

Jeg har vært så heldig å få jobbe med sosiale medier siden sommeren 2009. Kundene jeg har jobbet med, har vært framoverlente og gitt meg tillit til å teste nye ting, så har fått utvikle kampanjer og ideer, drifte sider, jobbe med kundeservice og konseptutvikling, være en av de første i Norge til å teste self service Facebook-annonsering, og jobbe med innholdsproduksjon.  Mye har skjedd siden den gang. Jeg drifter fremdeles et par profiler på vegne av noen utvalgte, nære kunder, men mesteparten av tiden går nå til å holde kurs, workshops og foredrag. Alle foredrag er skreddersydde, enten basert på oppdragsgivers brief eller basert på deltagerlister, gjerne med positive eksempler fra de som er i salen.

Jeg er ufattelig takknemlig for å få jobbe på denne måten, takknemlig for tilliten fra dere som tar kontakt.

2013 var et spennende år: Jeg både startet for meg selv igjen, og begynte et samarbeid med Olav Mellingsæter. Det startet med felles oppdrag, og så introduserte meg han til nye fagområder. Årene gikk, og særlig i 2016 justerte vi opp takten på teknologiskiftet-arbeidet vårt. Olav er en svært rutinert rådgiver og produsent innen digital kommunikasjon – og han er kanskje den mest framoverlente og nysgjerrige personen jeg vet om. Da han ville inkludere meg i sitt «teknologiskifte-prosjekt», var jeg ikke vond å be.

I starten skjønte jeg ikke stort – men jeg skjønte at det var viktig. Jeg har ikke rukket å blogge så mye om hva vi har holdt på med i fjor – men har brukt Instagram som blogg. For å nevne noe, har vi sittet utallige timer foran skjermer og tavlersjekket inn på robothotell i Japan, vært i Trondheim, på Stranda, i Palo Alto, på CES, møtt en japansk kreativ direktør som er robot med kunstig intelligens, vært hos Facebook og på konferanse i Sydney, jobbet og blitt servert av robot i Singapore, hatt lange møter og deltatt på IT-festHong Kong, bidratt på en «Expert Session» i New Zealand – og vi har blant annet fått holde foredrag i Namsos, og i Oslo hos Sponsor- og eventforeningen, og nylig på Social Media Days 2017.

2016 var et mildt sagt hektisk år, og jeg har som sagt ikke rukket å skrive og dele så mye som jeg skulle ønske. Harde prioriteringer må gjøres når livet er hektisk – så nå i 2017 skal vi dele enda mer av det vi jobber med. Social Media Days 2017 var startskuddet. Vi brukte sikkert 2-3 uker på å justere, spikke og endre det foredraget – og jeg skal ærlig innrømme at jeg var sliten da jeg kom hjem fra en liten Social Media Day-middag med arrangør Nils Petter, Werner og Erling fra Conventor, Snap-journalist og foredragsholder Yusuf og kona Sumaiya og Olav onsdag kveld.

Neste uke bærer det til Bergen Markedssymposium – og uka etter til Trondheim Markedsforening. Kommunikasjonsforeningen har satt opp et heldagskurs i april (3 plasser igjen sist gang jeg sjekket!), og vi er i gang med noen konkrete prosjekter med utvalgte kunder. Målet vårt er å øke kunnskap og forståelse, spre teknologiglede og nysgjerrighet, og forhåpentligvis bidra til at folk ser hvilke muligheter som finnes i en tid hvor utviklingen går stadig raskere.

Hvis du er interessert i tematikken, deler vi fagartikler, bloggposter, foredrag og andre relevante saker knyttet til teknologiskiftet-prosjektet vårt på facebook.com/livingthebrandtheblog. Jeg kommer forresten ikke til å slutte å holde foredrag om sosiale medier – alt henger sammen.

Avslutningsvis vil jeg oppfordere deg til å stille spørsmål og være nysgjerrig. Vi er alltid tilgjengelige – så bare si ifra om det er noe.

Vi går en utrolig spennende tid i møte!

About ingvild

Som en av to ansatte i Resonate AS, er Ingvild Moen digital rådgiver, administrerende direktør og ansvarlig for vinlotteriet. Hun er brennende opptatt av sosiale medier og digital markedsføring, og har jobbet med det siden 2009. Skussmål kan du se på Linkedin.


Legg inn en kommentar