Eksempel til etterfølgelse: Berg-Hansen Hotell

Berg-Hansen Hotell hadde tidenes enkleste konkurranse på Twitter, så jeg deltok.

Og tror du ikke jeg vant? Det er heller ikke nytt, og selv om jeg gjerne vil at dere skal bruke dette som eksempel til etterfølgelse (altså å la meg vinne konkurranser), er det ikke det som er poenget nå. Det morsomme skjedde nemlig etterpå.  

 

Den lille forskjellen
Tonen til June som jobber i Berg-Hansen Hotell utgjør forskjellen. For ordens skyld bør jeg nå nevne at jeg ikke kjenner June, jeg vet ikke en gang hvordan hun ser ut. Jeg har heller aldri jobbet med Berg-Hansen. Så vet dere det. Men June, hun har knekt en kode. Hun vet hvordan man med glimt i øyet skal kommunisere for å øke potensialet for spredning. Dette handler egentlig ikke om sosiale medier som kanaler, dette handler om menneskene som bruker dem.

Så hva er det med June? Hun virker å se muligheter, gripe dem og løpe med dem.
Slik inspirerer meg.

Dette skjedde
Hun hadde fra første DM en veldig varm tone med humoristisk vri. Hun nevnte en felles bekjent vi har, og jeg svarte i god tone tilbake – jeg liker jo hyggelige, blide folk som har god humor. Samtalen fortsatte kort over 3-4 DM-er, og hun fikk adressen min. To dager senere kom gavekortet i posten, og sammen med gavekortet og et håndskrevet kort lå det en taxikvittering.

En taxikvittering? Litt merkelig tenkte jeg, så jeg sendte en DM og spurte om hun ville ha den tilbake. Hennes respons var:
– Du er altså den heldige vinneren av taxikvitteringen også ;) Vet du hva, du kan få beholde kvitteringen, eller eventuelt kaste den. June.
– Hehe, det var det jeg tenkte! Rammes inn kanskje?;) Takk for begge deler og hyggelig kort. PS: fantastisk med glimt i øyet, digger måten du er på twitter på.
– Ingen dårlig idé! En annen mulighet er å viderefakturere ;) Takk, alltid hyggelig med ros!

Hva skjedde to dager senere? Pakke i posten! Kortet snakker for seg selv.

all you need is love sosiale medier june berghansen

All you need is love – og noen som ser de små tingene og som agerer på dem. Som ser, finner og lager gode historier av bittesmå kommentarer, og som løper med ansvaret sitt. Sånn inspirerer meg.

[instapress userid=»resonatenor» piccount=»6″ size=»90″ effect=»0″] #resonatenor
Vil du følge med? Velg din favoritt (eller flere):
Facebook – Twitter – Instagram – Google+ – Nyhetsbrev

About ingvild

Som en av to ansatte i Resonate AS, er Ingvild Moen digital rådgiver, administrerende direktør og ansvarlig for vinlotteriet. Hun er brennende opptatt av sosiale medier og digital markedsføring, og har jobbet med det siden 2009. Skussmål kan du se på Linkedin.


1 Comments

Legg inn en kommentar