Snap-rådgiving på Snapchat – et lite B2B-eksperiment!

Nå skal jeg prøve noe som kanskje kommer til å fungere, eller kanskje kommer til å falle helt fullstendig gjennom. For at det skal fungere, trenger jeg akkurat deg. 

I går oppdaterte Snapchat iOS-appen sin, og selv om teknofil.no mener at iOS7 kan være døden for Snapchat, mener jeg at det faktisk går an å bruke det til noe nyttig. Snapchat vokser tross alt med rekordfart; brukerne er der. Om jeg har rett i at dette har noe for seg gjenstår å se. Og akkurat her trenger jeg din hjelp.

Det finnes en Snapchat-konto som heter resontatenor. Via den vil jeg kort og konsist på 10 sekunder gi kjappe tips og råd til alle som spør via Snapchat. Hvis du lurer på noe som du tror at jeg kan svare på, være seg om sosiale medier, digitale plattformer, gründerliv eller helt andre ting, så lager du et bilde med tekst eller en kort filmsnutt på maks 10 sekunder med appen Snapchat, og sender til brukeren resonatenor. Tilbake får du gratis lyntips-film eller bilde med tekst som besvarer spørsmålet ditt.

Kan man nesten kalle det Norges minste, skreddersydde webinar? 

Har foreløpig fastsatt 5 spørsmål som forhåpentligvis besvares med eksperimentet:
1. Kommer noen til å sende inn spørsmål i det hele tatt?
2. B2B i sosiale medier! Kan man bruke Snapchat til noe som er nyttig for B2B?
3. Kan vi få mer verdi og matnyttighet ut av Snapchat og liknende tjenester?
4. Rekker man egentlig å rådgi og forklare noe som helt på maks 10 sekunder?
5. Er brukerne av Snapchat per i dag for unge til å være interessert i å bruke appen på denne måten?

 

Hit me @ resonatenor – og spre gjerne det glade budskap sånn at det faktisk kommer noen snaps! 

snapchat resonatenor b2b case test

Kort om Snapchat
Snapchat er et bildedelingsprogram for Android og iOS, som lar brukerne ta bilder eller film, legge til tekst eller tegninger, og sende det til hvem de vil. Brukerne kan sette en tidsgrense for hvor lenge mottakerne kan se bildet/filmen de har sendt. Maks tid er 10 sekunder, minimum tid er 1 sekund. Snapchat kom ut i september 2011, og har vokst enormt siden den gang (i USA har bruken doblet seg på 2 måneder, kilde).

En av bekymringene rundt Snapchat, har vært distribusjon av pornografisk innhold. Dette har teknologia.no skrevet om: Deler pornografisk innhold gjennom app. Selv om brukernes bilder forsvinner etter maks 10 sekunder, kan mottaker ta skjermbilde av skjermen og dermed lagre bildet. Avsenderen vil da få vite at man har tatt skjermbilde (iallfall på iOS6 og eldre). Generelt sett er mitt råd å ikke dele noe på Snapchat som du ikke kan stå for senere. Du kan ha en profil kun for vennene dine, eller du kan åpne den opp sånn at hvem som helst kan sende snaps til deg (som jeg har gjort med resonatenor-kontoen her).  Lurer du på noe, er det bare å spørre på Snapchat – eller i kommentarfeltet.

 

#resonatenor
Vil du følge med og få oppdateringer om sosiale medier først? Velg din favoritt (eller flere):
Facebook – Twitter – Instagram – Google+ – Nyhetsbrev

About ingvild

Som en av to ansatte i Resonate AS, er Ingvild Moen digital rådgiver, administrerende direktør og ansvarlig for vinlotteriet. Hun er brennende opptatt av sosiale medier og digital markedsføring, og har jobbet med det siden 2009. Skussmål kan du se på Linkedin.


Legg inn en kommentar