Strategisk samarbeid – eller nye, dyktige fagvenner

Dette er stort for lille Resonate! Man kan jo ikke være helt alene, selv om jeg digger å være BLB (BitteLitenBedrift), og har funnet noen utradisjonelle måter å skaffe meg midlertidige kolleger på (#vinlotterinomade) tidligere. No (wo)man is an island.

Jeg har bestemt meg for å kun jobbe med folk med samme verdigrunnlag og faglige ambisjoner som Resonate, være seg samarbeidspartnere, kunder eller kanskje snart: Ansatte. Nå har jeg lyst til å fortelle om noen av de nye fagvennene mine, eller som andre ville sagt: mennesker og fagmiljøer jeg har valgt å ha strategiske samarbeid med. Jeg har strategiske samarbeid med flere, men har først lyst til å vise fram gjengen fra MEC og Oslo Reklamebyrå.

Det er menneskene som teller, og hos MEC har jeg møtt fagfolk som er brennende opptatt av medie- og forbrukerinnsikt, posisjonering av merkevarer og kjeder, mediestrategi, medieplassering, forhandlinger og medieformidling. Hver gang jeg har vært innom har jeg fått faglig påfyll, og de er et mediebyrå med en innmari spennende retning. De utfordrer meg faglig og de utfyller Resonate sosialt og jobber med kunder jeg gleder meg til å bli bedre kjent med.

Jeg traff administrerende direktør i MEC, Harald Eide-Fredriksen på Mediekonferansen for noen år tilbake, og vi har holdt kontakten siden da. Vi har hatt utallige interessante og lærerike samtaler, og det er ingen tvil om at han brenner for både bedriften han jobber i og faget sitt. Harald sier dette om samarbeidet MEC nå starter med Oslo Reklamebyrå og Resonate:

– Kompleksiteten i kommunikasjonsplanleggingen øker, og mange byråer blir fristet til å satse bredere og favne om stadig flere fagområder. Vi i MEC ønsker å ha fokus på det vi kan best, nemlig medierådgivning. Så vil vi heller knytte til oss dyktige partnere som i sum gjør oss til bedre leverandører, sier Harald Eide-Fredriksen, administrerende direktør i MEC.

Oslo Reklamebyrå som har vært i et samarbeid med MEC en stund og som jeg kommer til å jobbe en del med, tror på funksjonell og kreativ reklame, og utvikler strategi og løsninger kanaluavhengig. Oslo Reklamebyrå er en smidig organisasjon som består av faste ansatte og et stort nettverk med frilansere, og har derfor skalerbar arbeidskapasitet. De har gjort mye kult som du kan se mer av her.

For mitt vedkommende, kommer til å jobbe tett med blant annet Kim Thorvaldsen som bidro til å etablere Spotify i Norge. Han sier følgende om samarbeidet:

– MEC anser gründer Ingvild Moen som en av stjernene innenfor sin fagfelt. Da vi innså at hun var på vei for å starte opp sitt eget selskap, var vi raske med å ta kontakt for å få henne til å sitte under samme tak som oss. Vi ser frem til en gjensidig kompetanseheving og læring, samt å jobbe tett på felles prosjekter i tiden som kommer, påpeker Kim Thorvaldsen.

MEC som mediebyrå har spennende tanker om framtida, og da mulighetene for et samarbeid åpnet seg, var det ingen tvil om at dette var riktig vei å gå. Med andre ord: Jeg har fått noen nye, gode fagvenner, jeg flytter ut fra min midlertidlige arbeidsplass på Nasjonalbiblioteket/kjøkkenbordet/diverse kafeer, og inn i Stortorvet 10! Kom gjerne innom for en kaffe!

 

Resonate til MEC Ingvild Moen Kampanje 2013-06-18
(Foto: Stig Jøssund & skjermbilde kampanje.com)

 

Vil du følge med på og få oppdateringer fra Resonate? 
Facebook – Twitter – Instagram – Google+ – Nyhetsbrev

About ingvild

Som en av to ansatte i Resonate AS, er Ingvild Moen digital rådgiver, administrerende direktør og ansvarlig for vinlotteriet. Hun er brennende opptatt av sosiale medier og digital markedsføring, og har jobbet med det siden 2009. Skussmål kan du se på Linkedin.


Legg inn en kommentar