Status etter fire dager

Jeg har lyst til å dele en del av oppstartsprosessen, særlig de delene som er knytta til sosiale medier og digital markedsføring med dere.

Har fått en del spørsmål om hvorfor jeg har tittelen vinlotteriansvarlig på FB, Twitter og Instagram. Det er bevisst:
1. Jeg har jo ikke tenkt å ha vinlotteritrekning for meg selv hver fredag. Hva skal jeg? Har skrevet om planen her, inspirert av CecilieTS som i sin tid var kontornomade. Jeg er vinlotterinomade.
2. I ærligheten og åpenhetens navn er det viktig at jeg er sier at jeg per i dag er én person, og dette er en måte å fortelle det på.
3. Det er en icebreaker, og jeg er jo glad i å prate med kjente og ukjente.
4. Fikk et innfall om å ha det på visittkortet, men det er kanskje å dra det litt langt… ;)

Forrige helg, og fram til tirsdag 4. juni spurte jeg noen få folk jeg stoler på om tilbakemelding om logovalg, samt postet de aller siste alternativene på Instagram. Fikk ærlige tilbakemeldinger, og landet endelig på logoen tirsdag 4. juni. Magefølelsen på både navn og logo er nå god, til tross for at jeg vinglet lenge. Er utrolig takknemlig for de som ga sine tilbakemeldinger, uten dem ville jeg sikkert vært vinglepetter fremdeles.

Jeg kommer til å blogge mer detaljert om lanseringsplanen min senere, men jeg hadde iallfall gjort klart noen pressemeldinger, nettside og sosiale profiler i forkant, sånn at jeg bare kunne trykke på knappen for å gå live. Så fort logo var bestemt og lagt inn på nettside, sosiale profiler og i pressemeldingene, var det: 4 – 3 – 2 – 1…

Tallene i sosiale medier overrasker meg, særlig antallene på de ulike plattformene. Dette er takket være deg som leser dette (om du følger meg noe sted da), og jeg setter virkelig pris på det. Skjermbildebonanza per torsdag 6. juni – morgen, værsågod:

Resonate Facebook Resonate Instagram juni Resonate Twitter Resonate Google+ Resonate Linkedin
Jeg hadde trodd at Twitter kom til å vokse mest (Twitterkontoen til Medialight vokste mye raskere enn Resonate sin, men det var i 2009 og både bruken av Twitter var annerledes og det fantes ikke så mange Twitterkontoer som metatvitret som nå. Konkurransen er tøffere). Instagram vokste kjappere enn jeg hadde trodd (særlig etter at dette bildet ble postet på min personlige Instagram-konto), og Facebooksiden vokste også raskere enn jeg hadde trodd (og har endelig bestemt meg for å skille jobb og peronlig), noe jeg synes er utrolig gøy. Google+ henger litt etter, mens Linkedin bedriftssiden virkelig henger etter med sine 6 følgere. På nyhetsbrevet har jeg nå 14 abonnenter.

Er positivt overrasket over nettstedsbesøket (særlig siden jeg bevisst hovedsakelig har lenket til Facebooksiden), men jeg ligger veldig dårlig an i Sogn og Fjordane med 0 besøkende derfra. Ellers leder Oslo godt foran Akershus og Rogaland. Spent på om det skjer noe i de gode, gamle hjemtraktene Oppland og Hedmark etter radiointervjuet i dag, og om turen til Tromsø gjør at Tromsø tar igjen de andre fylkene. Spenningen er til å ta og føle på, eller hva? ;)

Resonate Google Analytics
I forhold til PR-planen, har jeg fått positive tilbakemeldinger. Ble toppsak på Kampanje onsdag, og da tok det litt av (og var fremdeles mest lest på Kampanje dagen etter), har fått tilbakemelding om at det skulle komme noe på Kreativt Forum, og i går ettermiddag var det et radiointervju på NRK Hedmark og Oppland (fækk prate dialækt på radio’n att, endeli’! ). Litt overraskende (men samtidig ikke) traff jeg på ei dyktig jente jeg kjenner gjennom sosiale medier da jeg sendte pressemeldinga «Snertingdøl gründer sin andre bedrift» til redaksjonen i NRK Hedmark og Oppland. Vet ikke om det blir en artikkel enda, men ble iallfall et radiointervju. Twitterfolk! Har også sendt ut noen pressemeldinger som jeg foreløpig ikke har fått svar på, men krysser fingrene!

Resonate mest lest på Kampanje

 

 

Fire hektiske, fantastiske og gode dager – og ref. Astrid og Glenns bloggpost om Gründerliv – strategi, magefølelse og risiko, kjennes magefølelsen her i gården riktig ut. Jeg føler meg ikke så alene som jeg trodde jeg skulle gjort, takket være deg som leser dette. Fire dager inn i gamet, det er klart for å tenke på å levere noen resultater. Gleder meg til å fortelle mer om hva som skjer i den delen av Resonate senere.

 

Vil du følge med og få oppdateringer først?
Facebook Twitter Instagram Google+Nyhetsbrev

About ingvild

Som en av to ansatte i Resonate AS, er Ingvild Moen digital rådgiver, administrerende direktør og ansvarlig for vinlotteriet. Hun er brennende opptatt av sosiale medier og digital markedsføring, og har jobbet med det siden 2009. Skussmål kan du se på Linkedin.


Legg inn en kommentar